/ by /   Friss hírek, Hazai galopp hírek / 0 comments

Az amerikai álom – Drexler Virginia

Magyar lovasként hónapok óta Miami-ban a Gulfstream Park-ban készülsz a 2020-as versenyszezonra. Hogyan képzeljünk el egy-egy napot?

Reggel 5:20-kor nyit a pálya, addigra már nekünk is az istállónál kell lennünk. Az első két lot ekkor már fel van nyergelve, mi pedig megkapjuk az idomári utasításokat. Egy héten általában egyszer megyünk velük gyorsmunkát, a többi napon trappolunk, vagy normál kentrét megyünk. A pálya karbantartásának érdekében óránként fél órás szünetet tartunk, majd 9:30-kor már zárják is a kapukat.

Mitől függ, hogy melyik lovat lovagolod az adott napon?

Monica McGoey idomár asszony istállójában dolgozom jelenleg, már kialakult egy rendszer, így mindenkinek vannak megszokott lovai, akiket minden esetben ő ül. Úgy gondolom, így könnyebb információt adni egy adott telivér jelenlegi állapotáról, hiszen kellőképpen kiismerem a közös munkák során. Összességében 11 ló áll az istállóban, így egy nap 5-6 lot-om van.

Mennyire segítőkészek az emberek?

Nekem csak pozitív benyomásaim vannak, mindenki nagyon nyitott és szívesen segítenek bármiről is legyen szó. Amikor zsokékkal megyek gyorsmunkát, figyelem a technikájukat, ennek segítségével javíthatok a sajátomon. Gyakran mondják mit hogyan csináljak, így rengeteg dolgot tanulhatok tőlük! Csak úgy, mint otthon van lehetőségem műlovon is gyakorolni egy idős zsokénak hála. Itt is finomíthatok a stílusomon. Bízom benne, hogy az itt megszerzett tudást hasznosíthatom majd a hazai versenyeken!

Mit gondolsz, mi alapján dől el, hogy ki lovagolhat versenyben és ki marad munkalovas?

Véleményem szerint főként a súly az ami igazán számít, mivel 53-54 kg-nál nem visznek többet a telivérek versenyben. A licensz kikérésé hasonlóan zajlik, mint otthon, viszont itt a zsokéknak van ügynökük, ők szervezik számukra a lovaglásokat a futamokban.

Milyen főbb különbségeket vettél észre egy hazai és egy amerikai verseny között?

A több pályára való tekintettel itt szerdától vasárnapig minden nap rendeznek futamokat. A versenyre a telivérek egy kísérő lóval kentréznek ki, a startgépben pedig a személyzet az összes lovat fogja, nehogy bármilyen probléma felmerüljön. A zsokék nagy mértékben kímélve vannak, általában csak gyorsmunkában ülnek fel az adott lóra, amit lovagolni fognak, annak érdekében, hogy elkerüljék a lehetséges baleseteket.

Milyen az állategészségügyi felkészültség Amerikában?

Azt mondanám remek! A pályán minimum öt állatorvos van jelen folyamatosan, ekkora lólétszám esetében ez teljes mértékig indokolt is, így ha problémát észlelünk körülbelül tíz percen belül jönnek is. Nagyon hasznos. hogy a versenynapok reggelén minden lovat leellenőriznek, így próbálva csökkenteni a negatív kimenetelű futamok számát.