/ by /   E-Turf Magazin, Hazai agár hírek / 0 comments

Tenczel Gábor

Don Juan DeMarco (Direct Current x Lyreen Mover)

2020-as versenyei:
May Trophy A0 (480m) – III. hely, ideje 29.63
June Trophy OPEN (480m) – IV. hely, ideje 29.56
Nyári Nagydíj Open (480m) – VI. hely, ideje 29.58
July Trophy Open (480m) – I. hely, ideje 29.36
Mega Delight Díj Open (480m) – V. hely, ideje 29.89
Kincsem Park Magyar Derby V. negyeddöntő (480m) – II. hely, ideje 29.95
Kincsem Park Magyar Derby I. elődöntő (480m) – V. hely, ideje 30.34
Kincsem Park Magyar Derby Invitation II. (480m) – III. hely, ideje 29.70
European Tour Lyreen Mover Díj (480m) – IV. hely, ideje 29.86
European Derby Select Stake A0/A1 (480m) – IV. hely, ideje 29.63
Európa Derby III. Elődöntő (480m) – IV. hely, ideje 29.17
Európa Derby Consolation (480m) – II. hely, ideje 28.91
2020-as edzései:
6db hivatalos időmérő edzés.
Legjobb ideje 280m-en: 16.36
Legjobb ideje 480m-en: 29.11

Jaytee Milan (Beaming Gusty x Kinloch Brae)

2020-as versenyei:
Kincsem Park Magyar Derby I. negyeddöntő (480m) – II. hely, ideje 29.32
Kincsem Park Magyar Derby III. elődöntő (480m) – I. hely, ideje 29.19
Kincsem Park Magyar Derby Döntő (480m) – V. hely, ideje 29.60
Európa Derby Sprint I. Elődöntő (280m) – I. hely, ideje 16.54
Európa Derby Sprint Döntő (280m) – I. hely, ideje 16.48
2020-as edzései:
4db hivatalos időmérő edzés.
Legjobb ideje 280m-en: 16.69
Legjobb ideje 480m-en: 29.30

Jelly Flood (Mays Bodyguard x Godsend)

2020-as versenyei:
Kincsem Park Magyar Derby III. negyeddöntő (480m) – I. hely, ideje 29.55
Kincsem Park Magyar Derby III. elődöntő (480m) – III. hely, ideje 29.51
Fürge Ürge Derby Consolation (480m) – I. hely, ideje 28.96
European Derby Select Stake Open (480m) – I. hely, ideje 28.88
Európa Derby II. Elődöntő (480m) – I. hely, ideje 28.93
Európa Derby Döntő (480m) – III. hely, ideje 29.08
2020-as edzései:
4 db hivatalos időmérő edzés 480m-en, legjobb ideje: 28.92

Moonlight-hunter Lyreen’s Steed (Jazzy x Lyreen Mover)

2020-as versenyei:
June Trophy OPEN (480m) – V. hely, ideje 30.69
Nyári Nagydíj A1/A2 (480m) – I. hely, ideje 29.03
July Trophy Open (480m) – V. hely, ideje 29.59
Mega Delight Díj A1 (480m) – III. hely, ideje 29.65
Kincsem Park Magyar Derby II. negyeddöntő (480m) – II. hely, ideje 29.77
Kincsem Park Magyar Derby I. elődöntő (480m) – III. hely, ideje 29.48
Fürge Ürge Derby Consolation (480m) – IV. hely, ideje 29.41
European Tour A0/A1 (480m) – II. hely, ideje 29.66
European Derby Select Stake Open (480m) – V. hely, ideje 30.06
Európa Derby I. Elődöntő (480m) – I. hely, ideje 29.22
Európa Derby Döntő (480m) – V. hely, ideje 29.37
2020-as edzései:
6db hivatalos időmérő edzés.
Legjobb ideje 280m-en: 16.90
Legjobb ideje 480m-en: 29.43

Moonlight-hunter Coming Soon (Direct Current x Lyreen Mover)

2020-as versenyei:
Nyári Nagydíj Sprint S1 (280m) – III. hely, ideje 16.95
Mega Delight Díj S0 (280m) – V. hely, ideje 17.48
Gable Dodge S1 (280m) – III. hely, ideje 17.40
Silver Gate Díj (280m) – IV. hely, ideje 17.11
European Tour S0 (280m) – III. hely, ideje 17.11
2020-as edzései:
4 db hivatalos időmérő edzés 280m-en, legjobb ideje: 16.88

Versenyszervezőként könnyebb vagy nehezebb dolgod van, mint amikor versenyzőként állsz starthoz az agaraiddal?
Nehezebb dolgom van, hiszen a nyúlhúzást is én csinálom, illetve folyamatosan figyelnem kell arra, hogy a futamok alatt minden tökéletesen menjen. A saját kutyáimat nem tudom én felvezetni a starthoz és betenni őket a boxba, így ebben az esetek 99%-ban segítségre szorulok.

Sokáig rendeztél futamokat egyenes pályán is, mennyiben különbözik a futamösszerakás az ovál pálya esetében?
Nem tudom azt mondani, hogy az egyik könnyebb vagy nehezebb, mint a másik. Mindkét esetben oda kell figyelnem arra, hogy izgalmas futamok legyenek. Ez nem könnyű feladat. Én a magam részéről nem kedvelem az úgynevezett „gyöngyfűző” futamokat és azt gondolom, hogy a résztvevők és a közönség is azt szereti, ha minél izgalmasabb, fej-fej melletti versenyek vannak. Emiatt mindig próbálok olyan futamokat összeállítani, amiben hasonló képességű agarak futnak, figyelembe véve azt is, hogy ki belsős, illetve külsős. Törekszem arra, hogy a lehető legkevesebb baleseti lehetőség, vagy lökdösődés történjen. Talán ez az egyik legnehezebb feladat az versenyszervezésben.

Európa jóformán összes pályáján versenyeztél már, beleértve a klasszis ír és angol pályákat is. A Kincsem parki pályát ezekkel összehasonlítva mik a tapasztalataid?
Mivel a Nemzeti Agárstadiont nagyjából a swindoni pálya mintájára próbáltuk kialakítani, emiatt számomra olyan érzés itt versenyezni, mintha bármelyik másik magas színvonalú ír vagy angol pályán futtatnék. Ez az első év egy tanuló év volt mindannyiunknak, nyilván voltak kisebb-nagyobb hibák, amiket kijavítottunk. De határozottan merem állítani, hogy a Kincsem Park agárpályája felveszi a a versenyt klasszis pályákkal.

Tekintve, hogy egy Európában teljesen új típusú, külső nyulas pálya épült nálunk felvetődik a kérdés, hogy milyen típusú problémák merültek föl az első szezon alatt?
Az első probléma az volt, hogy a kutyák – akik eddig csak belső nyulas pályán futottak – megtanulják a külső nyulas rendszert. Nekünk pedig meg kellett tanulni aszerint kategorizálni a kutyákat, hogy itt a belső nyúllal ellentétben mindenki inkább kifelé vagy egyenesen fut.
A technikai problémákkal kapcsolatban pedig annyit mondanék, hogy ez egy próba szezon volt, de az én eddigi versenytapasztalataim alapján egy szezon alatt, bármelyik másik pályán is van ugyan ennyi probléma, mint amennyi Kincsem Parkban előfordult. Ettől függetlenül természetesen arra törekszünk, hogy még ezt a keveset is kiiktassuk és százszázalékos legyen a teljesítményünk.

Miért pont ezt a nyúlhúzó rendszert választottad az új pályához?
Elsősorban azért, mert az angolok és az írek ezt annak idején valamiért kitalálták és bevált, így minek változtatni azon, ami hosszú ideje jól működik. A kutyákat sokkal jobban motiválja a kívül és a földön futó műnyúl, mint a belső, lebegő rongy, amire eddig futottak. Az a tapasztalatom, hogy sokkal nagyobb vehemenciával futnak és leginkább kifelé húznak vagy egyenesen futnak, így a belső ívre tapadó kutyák száma lényegesen lecsökkent. A kutyák – még a negyedik-ötödik-hatodik is – végig látják a nyulat a kanyarokban is, ellentétben a belső nyúlnál, ahol legtöbbször csak az első egy-két agár látja. Ennek számos előnye van, például sokkal jobban széthúzódik a mezőny az egyenesben és a kanyarokban is, emiatt sokkal több az akció, az előzés, az izgalmas momentum a versenyekben. Kevesebb a torlódás és ezért kisebb az ütközések és a balesetek esélye.

Hogyan értékeled versenyszervező szemszögből a 2020-as szezont?
A covid miatt nem tudtunk egy teljes értékű szezont végig vinni. A külföldi sporttársaink elkezdtek ugyan tavasszal jönni, de aztán sajnos a vírus miatt a nagy versenyeinken már nem tudtak részt venni. Egyébként szerintem egy nagyon jó szezon volt, sok győztessel, ami motiváló lehet az agarasoknak, hiszen nem egy-két kutya nyerte végig az évet, hanem sok kategóriában lehetett győzedelmeskedni. Emellett egy nagyon jó csapat állt össze, mindenki tudja már a feladatát. Ahogyan fentebb már említettem előfordultak hibák, de véleményem szerint csak az nem hibázik, aki nem dolgozik, így egy határozottan jó tanulóévnek gondolom a tavalyit.

Ha véget ér a covid, számítasz-e nagyobb arányú külföldi részvételre és ha igen milyen országokból?
Mindenféleképpen számítok, Romániából már tavaly is nagyon sokat jöttek volna hozzánk és remélhetőleg idén fognak is jönni. Ha a korlátozások megszűnnek, szerintem versenynapokon 8-10 vagy akár több futamot is fogunk tudni produkálni. De jelezték Horvátországból, Németországból és más közeli országokból is, hogy szívesen jönnének. Illetve volt már kérdés Írországból és Angliából is, hogy esetleg eljönnének egy-két versenyre, meglátjuk, hogy ők mennyire gondolták komolyan.

Te hány agárral vettél részt a szezonban?
Hat-hét agárral versenyeztem, ebből három saját, a többi más – illetve közös tulajdonban lévő.

Mennyire vagy elégedett az eredményeikkel?
Ha egy kicsit kevesebb kutyával dolgoztam volna, akkor még jobban oda tudtam volna koncentrálni a klasszis versenyzőkre, de ezzel együtt elégedett vagyok az eredményeikkel.

Az idei szezont hány agárral tervezed, van-e aki nyugdíjba ment, lesz-e utánpótlás?
A 2021-es szezonban nem fogok ilyen létszámú kutyával versenyezni, ötre szeretném leredukálni a versenyzőim számát. Booksy a legidősebb, de még ereje teljében van és mindig sorban áll, amikor megyünk versenyezni, így ha lesznek veterán futamok – amiket tervezünk is – akkor indítani fogom még őt is. Molnár Karcsi barátommal tervezünk Írországból egy fiatalabb kutyát, de nem keresgélnünk konkrétan, csak nyitott szemmel járunk.

Tervezel külföldön is versenyezni?
Igen, beszélgettünk róla Molnár Karcsival. Minden évben szeretném megpróbálni az Ír Derby-t, így ha lesz olyan kutyánk, akivel neki lehet futni, akkor mindenképpen.

Lesz nálad alom idén? 
Nálam nem lesz, de született nemrég két alom is úgymond a gondozásom alatt, ők jövőre állnak starthoz.

Fotók Simkó Szilárd