Pontos startok ranglistája – angol módra

Egy érdekes angol statisztika került a Racing Postról eme sorok írójának kezébe a közelmúltban. A BHA rangsorolta ugyanis a brit pályákat abból a szempontból, hogy mennyire pontosan indulnak a futamok. Első ránézésre bagatellnek tűnhet mindez, azonban a lóversenyre járók tudják, hogy a hosszú csúszás nem kelt kellemes érzést, idegessé teszi a fogadókat, no és a versenyben résztvevőket egyaránt. Szerencsére mi itt a Kincsem Parkban egyáltalán nem panaszkodhatunk, hiszen egészen biztosan az angol lista legjobbjai közé kerülnénk mind a galopp-, mind pedig az ügetőversenyek indítási idejének tekintetében.

A győztesek:

A tabella alapján Taunton lett a champion, mindössze három késői indulással – vagyis több mint két perccel a tervezett idő utáni starttal – a 83-ból. Ez azt jelenti, hogy 96,4%-a a versenyeknek a megadott időben indult el, ami igen jó eredmény. Dobogós lett még Hamilton versenypálya (94,4%) és Hereford (93,4%). Frankham hippodromja szintén jól szerepelt, mindössze 4 késői kezdéssel az 59-ből. (93,2%). De ez talán egy kicsit szigorú, ugyanis 20 másodpercnél volt a legalacsonyabb medián versenykésés a pályák közül. Kis pályák végeztek tehát az első négy helyen, első tízből hat is ilyen hippodrom volt, Ludlow-nak és Newton Abbotnak köszönhetően. A ranglista átlagolás alapján alakult ki.

Taunton                     96,4%

Hamilton                    94,4%

Hereford                    93,4%

Frankham                  93,2%

Huntingdon               93,0%

Ludlow                       92,7%

Newton Abbot           91,3%

Exeter                        91,2%

Warwick                    91,0%

Worchester               90,9%

A vesztesek:

A lista nagy vesztese Newmarket (Rowley Mile) lett, ahol 72 verseny késett a lehetséges 135-ből, ami azt jelenti, hogy a futamoknak csak 46,7%-a startolt el időben. Az átlagos versenykésés a pályák közül itt volt a leghosszabb, 2 perc 8 másodperc, aminek a leggyakoribb oka az volt, hogy a lovak későn érkeztek a géphez. A pálya szóvivője elmagyarázta, hogy „számos logisztikai probléma” járult hozzá a késésekhez, majd hozzátette: „A legjelentősebb ezek közül az, hogy az egyes futamok indulóinak minden esetben meg kell tenniük azt a távot, amelyen versenyeznek”, azaz például másfél mérföldes versenyen másfél mérföldet kell megtenniük a startgéphez. Ami tény: kommünikét adtak ki, és igyekeznek mindenképpen lecsökkenteni ezt az időt, akár plusz versenytéri közreműködő beiktatásával.

Newbury lett a nem túl örömteli második 89 késői versennyel a lehetséges 209-ből (57,4%), Epsom pedig 28-cal 67-ből (58,2%).

Newmarket               46,7%

Newbury                    57,4%

Epsom                       58,2%

Salisbury                   64,2%

Kempton                    64,8%

Wetherby                   69,6%

Ayr                              71,6%

Market Rasen           71,7%

Lingfield                    72,3%

Newcastle                 72,6%

Összességében a versenyek 78,8%-a indult el időben (vagy az azt követő 2 percben), ami 11,8%-os javulás a 2023-as adatokhoz képest, de még mindig nem éri el a kitűzött 85%-os célt. A későn indított futamok száma 2118 volt, míg a késések mediánja 54 másodperc. Ezt David Armstrong – a Racecourse Association (RCA) ügyvezető igazgatója – egyértelműen javulási tendenciának látja, és hozzátette: „Minden tagunk tudatában van annak fontosságával, hogy a versenyek időben startoljanak, és minden egyes napon mindenki keményen dolgozik, hogy ezt a lehető legtöbbször sikerüljön elérni”.

Kömi a Racing Post nyomán

SHARE THIS