1999-ben nyert utoljára magyar tulajdonos Marschall József Emlékversenyt. Hazánk legrangosabb és ma már Gr III-as besorolású versenyében Bolyos Gábor nagyszerű kancája, Zala szépe győzött Nagyváry Andreával a legendás Kerepesi úti ügetőpályán. Az eltelt húsz év és a sok nagyszerű külföldi bajnok után komoly szenzáció volt a mostani Victory Knick siker. A kiváló ügető Pekker György lova és német tréningből futva érte el ezt a fantasztikus eredményt.
Mikor és miért jött az ötlet, hogy Victory Knick-et külföldi tréningbe adod?
Az idei első nagydíjban elért eredménye után döntöttem el, hogy változtatni kell vele kapcsolatban. Volt benne egy jó verseny, majd a Sennyey Géza Emlékversenyben az utolsó helyen ért célba. Ekkor kezdtem el külföldön keresni neki versenyistállót. Németország jó választásnak tűnt a megközelíthető távolság miatt. Igaz, ekkor még nem volt koronavírus helyzet. Olyan istállóban gondolkoztam, ahol reális esély van arra, hogy Victory Knick, azaz Viktor megkapja az őt megérdemlő figyelmet és nem egy lesz a sok között egy 50-60 lovas istállóban.
Mennyire találtad meg a számításodat?
Úgy gondolom, hogy teljesen. Robert Gramüller tréner, Thorsten Tietz hajtó és a stábja remek munkát végez. Ezt nem csak a mostani győzelem miatt mondom. Voltam kint náluk, látom a lovak fejlődését. Tetszett, hogy a megkeresésem után Victory Knickből alaposan felkészültek. Ismerték a fiatalkori svéd és a kincsem parki eredményeit. Tudták, hogy Skandináviában erősen meg volt kérdezve a ló, tudták, hogy mire számíthatnak és láttak benne fantáziát, így elvállalták.
Mennyire tette nehézzé a ló és stáb Budapestre érkezését a Covid 19 vírushelyzet és a szinte napi szintű szigorítások?
Az idei év ilyen szempontból csak növeli az izgalmakat minden verseny előtt, tovább nő a bizonytalanság. Szerencsére a szükséges papírokkal minden gond nélkül megérkeztek a verseny délelőttjén. Én a biztonság kedvéért szerettem volna, ha már pénteken itt vannak, biztos ami biztos, de ők a versenynapi indulás mellett döntöttek. A ló 11:30-kor sétált le a lószállítóról, nem viselte meg az utazás. Bizakodó volt mindenki, hiszen formában volt, jó versenyt nyert Olaszországban, ráadásul a vírushelyzet miatt egy-két komolyabb ló távollétében egy fokkal egyszerűbb mezőny jött össze talán.
Hogy tetszett a pálya a hajtónak, mire építették fel a taktikát?
Alapvetően minden rendben volt, sokat utaznak sok jó pályát látnak, a Kincsem Parkkal is elégedettek voltak. Annyi megjegyzés volt csupán, hogy a nap második felére a mélyebb pályának is köszönhetően a belső spúr kissé rázóssá vált. Az volt a terv, hogy egy jó start után beül egy gyors ló mögé, mert a végén onnan kibújva nagyon tud jönni. Ez az elképzelés tökéletesen bevált. Felfoghatatlan még mindig ez a siker, a hatása alatt vagyok. A befutó után pár perc ki is esett a számomra.
Mekkora ünneplés volt a siker után?
Nem sok, mert másnap Ausztriában versenyeztek, nyertek is. Elmentünk vacsorázni, sokat beszélgettünk a lóról. Azt tudni kell, hogy Victory Knick egy nagyon jó származású és versenyteljesítményű ló volt svéd szinten is. Az itthoni csapatom, akikkel majd egy évtizede dolgozom együtt, Vezér Emese és Csordás Emil biztattak a külföldi vásárlásra is, bár szinte senki sem merte elhinni, hogy ezt a lovat meg lehet venni magyar számlára. Nem volt könnyű, nekem is átalakulóban volt a gazdasági hátterem. Nem volt olcsó a ló, végül egy online árverésén jutottam hozzá. Emilék hozták haza és kezdték meg vele munkát.
Az elmúlt időszakban komoly tapasztalatot gyűjtöttél, mint tulajdonos a különböző országokban. Milyen feltételekkel lehet futtatni?
Mindennek ára, komoly ára van nyugaton, ezt ilyenkor érzi meg a magyar futtató igazán. A német precizitásról nem kell beszélnem, a svédek még ilyenebbek. Mindent kiszámláznak, majdnem még a levegőt is. Jól ment a ló, volt nyereményem ott is, de mire az elszámoláshoz értünk, már majdnem nekem kellett befizetni még.
Viktor most nyert nagydíjat, a hároméves Bugatti SS jó idővel nyert elsőre. Folytatódik ez az együttműködés?
Szeretném igen, ha folytatódna, a terv az, hogy több lovat kikiküldök Németországba, de természetesen a bázis, a nagyobb istálló itthon marad a Kincsem Parkban. Van két másféléves Maharadja csikóm, őket szeretném kivinni. Bugatti SS jövőre lesz négyéves, jó lenne ha odaérne a 2021-es Magyar Ügetőderbyre.
A futamról készült videó az alábbi linken elérhető: https://m.youtube.com/watch?v=JmoOwXdYzw4
Szöveg: Krebs András