/ by /   Friss hírek, Interjúk-szakcikkek / 0 comments

Elsődleges kihívás a lóverseny népszerűsítésében

„A lóversenynek sürgősen át kell értékelnie, hogyan adja el magát! „-Figyelmeztet a sportág kiemelkedő értékesítője Angliában. „Ha a jövő rajongóinak számát akarjuk növelni, akkor kontextualizálnunk kell a versenyélményt; a versenyeknek leginkább a lovakról és a zsokékról kell szólnia.”

A lóversenynek egyre inkább azon kell munkálkodnia, hogy a látogatók számára jobbá tegyék a versenyélményt, ezáltal megtartva a lóverseny híveit. Rod Street – aki a Great British Racing (GBR) vezérigazgatója és nagyban hozzájárul a British Champions Day sikeréhez is – úgy gondolja, hogy annyi minden van a lóversennyel kapcsolatban, amire büszkék lehetünk, hogy ez már önmagában népszerűsítés, azonban tenni kell a „jövő rajongóiért”.

Leszögezte, hogy a versenynapok élményét a sport legfontosabb résztvevőihez, vagyis a lovakhoz és zsokékhoz kell igazítani, ugyanakkor érvelése szerint az olyan események, mint a verseny utáni koncertek „döntő fontosságúak” a versenypályák anyagi egészsége szempontjából, és alapvető módja az új, hosszú távú támogatók megszerzéséhez.

Ezt a témát a Racing Post verseny riportere, Chris Cook vizsgálta, Street pedig egyetért azzal, hogy többet lehetne tenni annak érdekében, hogy a versenyzők úgy hagyják el a versenyeket, hogy oda vissza is akarjanak térni, mondván: „minden versenynapon a kapun belépő minden egyes személy egy potenciális alany arra, hogy új rajongót teremtsünk”.

Azt mondta: “A versenyzés egy kis templom, amit a saját szemüvegünkön keresztül látunk, ezért úgy érezzük, úgy kell népszerűsíteni a sportágat, ahogyan mi látjuk. Azonban, ha azt akarjuk, hogy a sport mindenki javára növekedjen – versenypályáknak, lovasoknak, médiavállalatoknak, fogadóirodáknak stb. – együtt kell működnünk. Sokkal jobban összefoghatnánk marketing szempontból, hogy több érdeklődési réteget hozzunk létre.”

“El kell gondolkodnunk azon, milyen tapasztalatokat szereznek az emberek a versenypályán, mi az, ami felkelti az érdeklődésüket a versenyzés iránt, és ezeket kell hangsúlyoznunk. Ha a jövő rajongóinak számát akarjuk növelni, akkor kontextualizálnunk kell a versenyélményt, a versenyeknek leginkább a lovakról és a zsokékról kell szólnia.

Fotó: Edward Whitaker

Remek helyzetben vagyunk. Úgy érzem, a sport rajongói most valóban továbbadhatják jó hírünket. Nem is olyan régen hihetetlenül nehéz volt a zsokékat kihozni a mázsaházból, hogy bármilyen médiával kapcsolatba lépjenek. Most sok fiatal, megnyerő résztvevő van.”

Hozzátette: “Én évente egy rendezvényt népszerűsítek, ez a British Champions Day, ahol olyan dolgok vannak, mint rajongói zónák és rengeteg versenyzéssel kapcsolatos látványosság, amelyek közelebb hozzák az embereket a sporthoz. Autogram osztást szervezünk, ahol a közönség találkozhat híres zsokékkal, ezek a különleges élmények azok, amelyek hosszú távú kapcsolatot teremtenek. “

Kiemelte a versenyen kívüli élmények jelentőségét is, mint például a tréningtelepeken tett látogatásokat, és a közelgő National Racehorse Week fontosságát, amely keretein belül országszerte több, mint 100 tréner nyitja meg istállói kapuit a nyilvánosság előtt.

Street elégedett a GBR-rel és a versenyzéssel, azzal, hogy nagy közönséget vonz a már meglévő rajongótáborán kívül, de van ok aggodalomra közönség megtartásával kapcsolatban, ugyanis a GBR kutatásai szerint a versenyeken résztvevő emberek 60-70 százaléka nem tér vissza.

Azt mondta: “Az adatelemzésekből tudjuk, hogy azoknak a látogatóknak az aránya, akik az egyik évben kilátogatnak lóversenyre, de a következő évben nem térnek vissza 60-70 % között van. Jó munkát végezzük az emberek bevonását és vonzását illetően, de nagy kihívást jelent a megtartásuk.

Nem szabad teljesen elkeserednünk emiatt, hiszen a verseny az emberek idejéért kiélezett. El kell fogadnunk, hogy a versenyzés sok ember számára periférikus sportág marad, ezért is kell ennyi embert bevonzanunk a „tölcsérbe”, hogy létrehozzunk egy „magot” az alján.

“Mindenki, aki egy versenynapon belép a kapun, lehetőséget teremt egy rajongó létrehozására, és mindent meg kell tennünk, hogy megtartsuk őket.”

A versenyek utáni koncerteket már régóta használják nagyobb tömegek vonzására, azonban az elmúlt hetekben vitákat szült, hiszen vélhetően hozzáfűzhetőek egyes társadalomellenes magatartások, például a túlzott alkoholfogyasztás, a kábítószer-fogyasztás és a versenypályákon való verekedések.

Street elismerte a versenyzés előtt álló problémákat ezen a fronton, de szívesen hangsúlyozza az ilyen események előnyeit, amelyek a versenyzés alkalmi támogatóit szenvedélyesekké tehetik, és úgy véli, hogy egy család-barátabb környezet kialakítása csökkenti az antiszociális viselkedés esélyeit is.

“Nem reális azt gondolni, hogy a versenypályáknak nem szabad népszerűsíteniük a társadalmi arculatukat, mert ez hatalmas érték és magában foglalja az általuk szervezett koncerteket és rendezvényeket is” – mondta.

„Ezek kulcsfontosságúak a pályák anyagi jóléte szempontjából, hogy más dolgokba fektethessenek be. A versenyzésnek széles közönsége van, és amit a fogyasztói kutatások során következetesen látunk, az az, hogy egy eltöltött nap a versenyen nagyon magas pontszámot ér el élmény szempontjából, és az emberek különböző okokból szeretik. Vannak, akiknek azért tetszik, mert láttak egy koncertet, tudtak bagózni és meginni néhány kör italt, és ez teljesen rendben van. Bármi legyen is az oka annak, hogy eljöttek, potenciális hosszú távú vásárlónak kell tekintenünk őket, és mindent meg kell tennünk, hogy megtartsuk őket.

Ismét át kell gondolnunk, mit tartunk megfelelő és nem helyén való magatartásnak. Természetesen zéró toleranciát kell alkalmazni minden társadalomellenes magatartással szemben, és úgy gondolom, hogy a versenypályák ezt nagyon komolyan veszik.

A viselkedést megváltoztatja a környezet. Minél család-barátabb a környezet, annál kevésbé valószínű, hogy az emberek úgy fogják érezni, hogy viselkedhetnek nem megfelelő módon. Ez nem könnyű, és a szomorú valóság az, hogy néhány elfogadhatatlan dolog, amit a versenypályán látunk a társadalmat tükrözi.

Tudatában, hogy ezek a problémák komoly kihívást jelentenek, nagyon bizakodó vagyok a sportággal, annak kínálatával, és az általunk elérhető emberek számával kapcsolatban.”

Fordította: Tóth Réka

SHARE THIS